v 13

En något försenad bild från vecka 13. Gissa om jag har blivit avslöjad på jobbet? Lite svårt att dölja. (Hade dock redan berätta för chefen, det är inte helt lätt att få tag i vikarier så jag ville vara schysst och berätta i god tid.)

image65
v 12+6

Sambon drog med sig en förkylning hem från Italien så tröttheten har varit enorm sen i onsdags. Givetvis bröt den ut lagom till den underbart soliga helgen vi haft, men tack vare nässpray och varmt skumbad kunde jag kurera mig så att jag orkade med en härlig runda med Berta i solen igår.

Vecka 13
Nu är bebisen 7 till 8 cm lång och väger ungefär 23 gram (som en halv banan). Fingeravtrycken som barnet kommer att bära resten av sitt liv är redan på plats. Om man trycker försiktigt på magen så att bebisen kan känna det, kommer den förmodligen att göra samma rörelser som en bebis som söker efter bröstet.

image67




1 Helena:

skriven

Kan det verkligen bara vara en bebis?

2 evelina:

skriven

åh det var inte en liten bebis för att vara så tidigt =) tänk om det är 2 =)?

3 laijna:

skriven

svar: vädret har varit jätte ra men det är det att alla snöhögar håller på att smälta xD

4 Lina:

skriven

Heej! Åh va skoj o se bild och såå.. ska absolut följa dig o din graviditet. Jag är troligtvis i v 12 nu.. BF den 12 November.. När har du BF ?

Mår du bra o så i övrigt? kram

5 Jennie:

skriven

oooh :D va kul

6 Hanna:

skriven

Oj va den vaxer! :D WEY! :D

Kommentera här: