Utmaning

Den här utmaningen hittade jag hos Solgudinna. Anta gärna utmaningen du också.

Höger- eller vänsterhänt: Höger.
Humör just nu: På topp, har varit på IKEA idag och inhandlat en matta till köket och det blev så mysigt.
Favoritgodis: Choklad, vilket är jobbigt då jag är mjölkintolerant.
Är det nåt du absolut inte äter:
Oj det är mycket, är väldigt kräsen.
Kläder just nu:
Svarta legings och en svart tunika.
Musik just nu:
Ingen, bara bakgrundsljud från tv-programmet sambon tittar på.
Vad sa du senast:
"Han kommer här", telefonen ringde precis när jag lagt på efter samtalet med mamma. Det var svärmor som ringde och pratade lite och ville nu prata med sin son.
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då:
70-talet.
Sommarplaner:
Eventuellt ta en restresa någonstans, det blir en överraskning vart vi hamnar.
Är du bra på matte:
Eftersom jag läst matte A-E på gymnasiet får jag väl säga att jag kan räkna.
Fisk eller badkruka:
Beror på temperaturen i luften, men jag skulle inte kalla mig badkruka.
Saft eller alkohol:
Är inte särskilt glad för alkohol, men de få gånger jag dricker något blir det helst cider eller någon drink.
Längd och vikt:
150,3 cm, vikten försöker jag göra något åt.
Hur många kuddar sover du med:
2
Favoritväder:
Solsken.
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med dig:
Sambon, Berta och korsordstidning.
Spelar du nåt instrument:
Nej, är totalt tondöv.
Morgon- eller nattmänniska:
Natt.
Sparare eller slösare:
Sparare.
Vem är viktigast för dig:
Dem som står mig närmst.
Bästa film:
Fyra bröllop och en begravning, givetvist.
Tror på liv på andra planeter:
Som Fox Mulder i Arkiv-X, "the truth is out there".
Kommer du ihåg din första kärlek:
Ja.
Älskar du henne/honom fortfarande:
Nej.
Har du några homosexuella vänner:
Inte vad jag vet, men för min del får mina vänner vara precis vad de vill.
Tror du på mirakel:
Absolut.
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid:
Om man vill. Otrohet är oftast en aktiv handling och det är ganska svårt att var aktiv utan medvetenhet. Då har man gjort det valet, det finns alltid alternativ att välja om man vill undvika att såra.
Ser du dig själv som tolerant mot andra:
Ja och det måste man kunna vara i mitt yrke, men om någon går för långt kan jag säga till.
Ser du på kärleken som ett misstag:
Absolut inte, då skulle jag inte stanna kvar.
Hur många barn vill du ha när du blir stor:
Två känns lagom. Inte bara ett, ensambarn blir oftast alldeles för bortskämda.
Bio eller promenad:
Hmm svårt val, tycker om att se på film men en härlig promenad i skogen med Berta slår nog bion.
Är du kittlig:
Ja.
Snarkar du:
I kapp med hunden.
Rädd för insekter:
Har enorm fobi för allt med många ben och äckliga surrande ljud. Får panik och ångest.
Äckligaste insekten:
Definitivt spindlar, de är hemska varelser var största uppgift är att terrorisera oss människor.
Största svaghet:
Jag är en gottegris.
Det här är jag bra på:
Få min vilja igenom.
Bästa bok: Kan inte välja ut en.
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja:
Röntgensyn.
Chips, morötter eller godis:
GODIS!
Pizza eller hamburgare:
Båda, men bara någon enstaka gång. Bäst hemmagjort.
Skriver du dagbok:
Räknas bloggen?
Har du nån flickvän/pojkvän: Ja, min sambo.
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Var nånstans: Har redan tre hål i öronen och en piercing i näsan, det får räcka.
Stökigt eller välstädat:
Välstädat.
Gungar du på stolen:
Nej.
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump:
Aldrig i livet.
Vilken hand håller du gaffeln i:
Båda, beroende på om jag äter med kniv också.
Hur många syskon har du:
En lillebror.
Vad är du mest rädd för:
Att något illa ska hända mina nära och kära.
Saltar du på maten:
Nej.
Gillar du att sjunga:
Hellre än bra.
Vilket gymnasieprogram går/gick du och varför:
Läste naturvetenskaplig linje, för att jag tycker det är intressant med vetenskap och forskning och det kändes som att jag hade bäst användning för det när jag sen skulle söka vidare till sjuksköterskeutbildningen.
Anser du att du är stark:
Oftast.
Brukar du sola: Ja, det är härligt.
Vad gör du om du får hicka:
Försöker låta bli att tänka på den, då går den oftast över snabbare.
Har du komplex och för vad:
Inte längre.
Röker du: Nej och har aldrig provat cigaretter eller cigarr, endast vattenpipa.
Snusar du:
Nej, heller aldrig provat.
Använder du knark:
Absolut inte.
Kaffe, te eller inget:
Både och, kaffe med mjölk och te med socker.
Har du en besatthet: TV, tittar alldeles för mycket.

image38

 

1 Helena:

skriven

Vi är rätt lika ändå ;0)

2 johanna:

skriven

svar: aa;) de blire antagligen:D

3 Helena:

skriven

Jag vet att du blev en 8, det kollade jag innan och Totte en 9. Det stämmer också. Du är väl omvårdande eller tycker du inte?
Puss.

4 Kristin:

skriven

tack så mycket för naglarna =)

5 Spiderchick:

skriven

haha ja en hund skulle man va! =)

6 Pialotta:

skriven

Ser du oxså har hämtat den där jukeboxen med musik.. de har en hel del där, men allt funkar inte.. jag hörde inte din musik först, men sedan kom den igång:-)
Lycko du som har hund..
Tjingeling

7 Jennie:

skriven

roligt med listor/utmaningar!

svar: jag tycker de e jätteintressant :)

8 Lina:

skriven

hihi jaaa.. det var nog DET hon höll på med.. *hihi*

Händer hos dig idag då ?

ha de bäst. kramar

9 Jonna:

skriven

ha en bra dag:)!

10 Sus i dus en desperat lyxhustru!:

skriven

Det är roligt med dessa listor och att få läsa om sina bloggisar! =)
/Sus

Kommentera här: