Sittövning

Satt och tittade på bilder i datorn igår, det var bara fem månader sedan vi kom hem med en liten bebis och oj vad mycket som hänt sedan dess.
Elias har börjat bli stadigare i ryggen och vi tränar att sitta själv lite, vilket han blir väldigt stolt över när han kan och tycker är jätteroligt. Vi tränar i sängen så att om man trillar landar man mjukt.



Sen Elias började vända över på mage vid ca 4 månaders ålder gör han inget annat, lägger man honom en stund för att fixa med något ropar han efter ett tag för att visa att han vänt sig och flinar glatt när man kommenterar det.



Nu när han ligger på mage försöker han kravla och har en även gjort antydningar till att försöka ställa sig på knäna. Än så länge roterar han bara runt där han ligger, så man vet var han är om man lämnar rummet en stund.



Jag har börjat ordna lite i den delen som blir Elias i arbetsrummet, en hylla är ordnad och lite ommöblering har gjorts. Sen kommer gästsängen och mitt sminkbord också flytta ut härifrån, så att ett litet möblemang med bord och stolar kan få plats till Elias istället.



Bakom Elias hylla har det blivit en liten datorhörna istället och det blev mycket mysigare.
Var bara tvungen att prova en wallie också, djungelpaketet är inhandlat (det blev det jag har lagt in i ett annat inlägg). De andra får vi sätta upp när gästsängen är nerplockad, tänkte ha trädet (mätstickan) på den väggen. Helst skulle jag vilja sätta upp alla nu. Får tjata på sambon lite att vi ska ta bort sängen. Funderar på att sätta giraffhuvudet så det sticker fram bakom gardinen och ger illusionen av att den står nere på gatan och sticker in huvudet genom fönstret.
Jag får lägga upp fler bilder sen när det blir klart nån gång.


1 Linnea:

skriven

Sv; Trevlans!



Guuuuud, så söt bebis! Skiitsöt ju! ååh, sötis

2 Helena:

skriven

Så go han ser ut på första bilden. Som ett litet gosedjur. Den får jag printa ut på jobbet imorgon.

Och byta ut bilden som jag har på min loggbok.

Kram kram.

3 soffie:

skriven

å så go han är å va duktig:O)

go kväll

4 jayne:

skriven

Hi hi hi hi vilka goa bilder!!! De fick mina minnen att vandra.. minns dessa månaderna...ljuvligt!!!



Jag är som dig.... kan bli arg men orkar inte med konflikter. DOCK har jag ändrat mig mer och mer, tack sonens skola för det!!! Jag har blivit tuffare med tiden. Idag sa jag dock inget... det får liksom stå för honom. Min son har kämpat hårt för att komam dit han är, han har kapacitetet att nå högt när det gäller betyg...och det vet VI...så...

Önskar dig trevlig fredag

5 Jennie:

skriven

ååh han e så söt :D





svar; oj :D va glad jag blir när du skriver så. Jag vet faktiskt inte. Skulle lätt göra de om någon bad mig men vet inte riktigt hur man ska gå tillväga för att resebyråer ska hitta en :)

6 Anna:

skriven

Ja här i Borås är de samma sak och man har fått en helt ny energi till saker som man inte haft tidigare. Hurra för det fina vädret, får bara be till gud att det håller i sig nu .. Kram Anna

7 brosan:

skriven

så söt han är

8 Emma:

skriven

Hoppas ni haft en bra helg i solskenet!!!

Kommentera här: