A H1N1

Igår var det Elias tur att får vaccin mot nya influensan. Jag och sambon tog för två veckor sedan för att i första hand skydda lilleman, men även oss själva vi är ju i en riskålder (27 och 29). Kändes lite hopplöst att han var för liten, man blir lite isolerad och rädd för att vistas bland folk. Men samma dag som vi hade varit på vårdcentralen kom nyheten sen på kvällen, att barn från och med 6 månaders ålder även kunde vaccineras nu.
Ingen tvekan om saken lillkillen ska ha sprutan.
Varken jag eller sambon fick någon biverkning, annat än ömhet i armen där sticket fanns. Man har ju pratat med en del som fått ont i kroppen, kraftig feber och till och med varit utslagna i flera dagar. Vi tyckte dock att biverkningarna på vaccinet har mindre risker än om man blir sjuk. Förväntade mig dock att Elias i alla fall skulle ha feber igår kväll, han har nämligen haft det varje gång han fått sina andra vaccin enligt BVC programmet. Han fick sprutan i vänster benet, hade för lite hull på armarna, gnällde lite vid sticket men är fotfarande lika pigg och busig som vanligt. Visar heller inga tecken på ömhet i benet.



Busungen har krupit ner i lådan med gosedjur.
1 Jennie:

skriven

tur att han fick sprutan sen oxå då :)

2 soffie tjoar in:

skriven

å guuu va bra bild på din fina Elias,hoppas nu han ej får nån biverkning,

jag tror inte de får lika ont som vi vuxna får eftersom de sticker i armmuskeln +att vi får mer vaccin insprutat,undrar varför de ej sticker oss i rumpan eller låret,

må gott

3 Mormor:

skriven

Hej!

Nu har jag läst ifatt allt som jag har missat.

Men vet ju allt redan ändå ;)

Puss.

4 Lina:

skriven

Hej! Halkade nyss in här, och vilken fin blogg du har! :)



Tänkte också passa på att tipsa dig om ett par tävlingar jag har i min blogg. Om du vill vinna ett lektält, en personlig almenacka, presentkort på KALAStillbehör eller en Ugly doll väggalmenacka för 2010. Det är bara att vara med! :)



Hoppas också det är OK att jag lägger till dig bland mina favoriter? För här kommer jag absolut kika in igen! :)



Ha en skön dag! Kram Lina

Kommentera här: