v 25

Nu var det ett tag sedan magen uppdaterades, får väl passa på nu innan vi far iväg till Thailand. På lördag eftermiddag sitter vi på planet på väg till varmare breddgrader.
I onsdags var vi hos barnmorskan på rutinkontroll och lyssnade på lillgrodans hjärtljud. Den lille plutten hade hicka, en och annan spark hördes också.


v 22+5


v 24+4


v24+4

Som det spekuleras på jobbet om det är en pojke eller flicka. Alla gamla skrönor om magform och hormonrandens infinnade och längd plockas fram. Jag har fått flest bud på flicka, men en kollega är helt övertygad om att det är en pojke. Hon tycker det börjar synas en del bakifrån också nu, plus att det inte finns någon hormonrand.
Enligt henne finns det en studie som visat att 93% av de som inte haft hormonrand eller bara upp till naveln får pojkar, dvs hormonrand över hela magen ger en flicka.
Vi får väl se vem som har rätt........
Har ni några knep eller känner till några gamla skrönor för att lista ut vad det är? Vad skulle ni gissa på??
1 Pialotta:

skriven

Jag tror du får en pojke med den magen fram.. Så har jag alltid hört och oftast så stämmer det. Flickor.. där blir den baken som blir lite mer rund eller runt om på ett annat vis.. Hormonrand har jag aldrig hört något om. Det får väl bli vad det blir .. huvudsaken att allt blir bra:-) Vår ene sons tjej ska oxså ha barn..i oktober och hon ser ut som du ungefär. De ville ha reda på vad det blir och det blir en liten kicka:-)

Thailand med den magen.. semester eller..

Ha de gott o lycka till med allt.

Tjingeling

2 Jennie:

skriven

oj får man flyga när man har så stor mage (menar självklart pga bebisen då så du inte missuppfattar:P)?

3 Jennie:

skriven

svar; haha okej :) de e ju bra de! Ha de så underbart i thailand!

4 jayne:

skriven

ha ha ha ha...ja du. Man kan tydligen "höra" det på härtljuden..fast då skulle mina söner vara flickor.



Jag fick i allafall veta att pojkmagar då är det en kula...man får inte ngt "fett" runt om eller bak och så där.. DET stämde på mig.



Man kan ju äve trä en ring på en sytråd och ta den över magen..blir det ett streck är det pojke, en ring -flicka.

Spännande.



Just nu känns min mage som din ser ut... har en orolig mage som lätt svullnar....mindre kul när man inte är gravid... ha ha ha

Ha en bra dag

5 soffie:

skriven

Å så vacker du är,enligt mej är det en pojke för jag såg ut precis så med tjejerna hade jag mer mage överalltfniss

å guuu va härligt det lät med Thailand,må så jättegott där nere.

6 mamma:

skriven

Mormor och morfar tror det är en flicka. Vi får väl se, men det spelar ingen roll.

7 Evelina - newlywed <3:

skriven

ååå vilka härliga magbilder! tänk att man VILL bli så tjock hihi =) men det är så vackert med gravida kvinnor!



kram

8 Ninni:

skriven

Jag tror nog att de tär en pojke därinne..vilken otroligt fin mage.



Skorpionbebis det var min med när det begav sig..ja det är han ju fortfarande men ingen bebis..haha



Nån hormonrand hade jag inte..bara en jättemage och bakifrån syntes det inte att jag var gravid.Sen är det ju det här med hjärtljud ja det finns nog hur många historier som helst om det där!



Ha det så skönt i Thailand..

9 Spiderchick:

skriven

oj sicken mage! =)

Kommentera här: