Reinkarnation?



Jag tror jag är arbetsskadad, kan inte låta bli att gå in och kika på jobbmailen trots att jag går hemma och njuter av ledigheten samtidigt. Vi får alltid en massa utskick av vår MAS (medicinska ansvarig sjuksköterska) i kommunen om vad som händer runt omkring i regionen som kan vara av intresse för vårt arbete. Nu hade hon skickat ut en massa information och tyckte att hon behövde skicka ut något lite roligare också inför helgen. Vår MAS är en lite bastantare kvinna i sina bästa år med stor aptit på livet och massor av humor, hon har dock kämpat otroligt duktigt och gått ner en massa kilo. Precis innan jag gick på min ledighet påbörjade hon sin andra omgång med extravaganza, snart är det väl inget kvar av henne.
I alla fall tänkte jag dela med mig av hennes mail.

I det här livet är jag en kvinna. I mitt nästa liv skulle jag vilja bli en björn.

När man är björn måste man gå i ide. Man bara sover i sex månader.
Jag skulle kunna leva med det.

Innan man går i ide måste man äta kopiösa mängder mat.
Jag skulle kunna leva med det också.

När man är björnhona föder man sina ungar (som är valnötsstora)
i sömnen. Då man vaknar är ungarna halvt uppvuxna, gulliga, kramgoa
björnungar.......
Jag skulle absolut kunna leva med det.

När man är björnmamma vet alla att man menar allvar. Man klappar till
vem som helst som stör ens ungar. När ungarna blir irriterande klappar
man till dom med.
Jag skulle definitivt leva med det.

Om man är björn FÖRUTSÄTTER ens partner att man vaknar med en
morrning. Han FÖRUTSÄTTER att man har håriga ben och ett överflöd
av underhudsfett.
Japp.........jag blir björn!



1 petra:

skriven

Hej!

Det är bara synd att det ska skjutas fler och fler björnar varje år, då björnar har kommit att bli den största rovdjursarten i Sverige. Jag avstår från att bli björn med andra ord.



Hoppas att du mår bra med din mage för nu kan det ju inte vara lång tid kavr på din/ er väntan.

Kram

Petra

2 Emma:

skriven

Ja det har du alldeles rätt i!

Ha en fin helg!

Kram

3 Helena:

skriven

Ha, ha inte kan DU väl klappa till dina ungar??

Låter inte som du kunde bli en björn trots allt.

Kram.

4 Jennie:

skriven

åh jag vill med vara en björn :D haha! Endast för att få sova i 6 månader.







svar; hahaha! Bra nödplan du har :) dock så kan inte jag ha någon sån :( e beroende av bussen förtillfället. När jag snart får körkortet ska jag dock gå upp en halvtimme innan ;D höhö. (Tar bara 3 minuter med bil att ta sig till skolan - 30 minuter med buss pga omvägar :/)

5 jayne:

skriven

ja du,,,arbetskadad...icke bra!!! hi hi hi



Ja att vara syskon och jämföras är inte kul. Jag och min storasyster gick på olika skolor och det har nog varit bra...

Ja..mina söner är olika...och jag hoppas de blir behandlade därefter...helt rätt.

ha en bra kväll

6 Camilla:

skriven

svar: åh tack så mycket :)

skulle också vilja gå i ide, det skulle inte alls vara dumt :) ha en trevlig kväll

7 soffie:

skriven

jag med...

8 solgudinna:

skriven

Kram på dig.

9 solgudinna:

skriven

Nu har inte elefanten långt kvar på sin vandring. Ups, jag menar den på bloggen. :0)

Kram.

10 Carina:

skriven

Måste in och titta till din lilla kanelbulle ;)

Björn skulle man vara kanske....men i mina trakter de bli så många så att det sjkuts på dem....och värts är nog bjötnhanen, han dödar utan tvekan små björnungar för att få honan att gå i brunst igen :/

Nää jag vill nog inte det.

11 soffie:

skriven

hur har du det?

här är det fredag å mys....

12 solgudinna:

skriven

Nu ligger bilderna ute.

Kram.

Kommentera här: