Makeover

Vi hade två pallar från IKEA som vi köpte till vår Klippansoffa under studietiden i Karlskrona. Vi hade inte så gott om plats och ont om sittplatser, så pallarna var ferfekta. Soffan fick sedan en ny ägare, men pallarna behöll vi. De finns fortfarande kvar på IKEA och heter Solsta Pällbo
 
 
Pallarna hade mörkblått överdrag vilket inte riktigt passar in hos oss idag. Har alltid tänkt att de ska kläs om för tanken var att ha dem i blivande allrummet på ovanvåningen, det som blir barnens tv och spel hörna. Då är det alltid bra med extra sittplatser. Nu hittade jag ett tyg på IKEA (var annars ;) ?) i lila, grönt, turkost och rosa. Precis de färger som finns och kommer att finns här i huset efterhand som vi inreder ovanvåningen. Så nu kan jag ha pallarna precis var jag vill, efter behov och ända ha små färgglada praliner istället för något neutralt.
 
 
Visst ser det ut som om man skulle kunna äta dem. Tyget heter Annbeth och var verkligen prisvärt, rejält tyg med genomtryck. Kunde inte bestämma mig om  de skulle ha stående eller liggande tyg, sambon och jag hade som vanligt olika smak i saken. Så efter lite mammakonsultation gjorde jag slag i en annan tanke som fanns, att göra en av var. Ser nu att tyget behöver strykas lite, annars är jag väldigt nöjd med mitt resultat.
 
Jag håller inte med de som tycker att IKEA är tråkigt och opersonligt för att det finns i var mans hem. Tvärtemot kan man istället göra det precis hur personligt som helst eftersom man inte lagt en förmögenhet på grejerna. Här är en sida med bara en massa inspiration om hur man kan pimpa sina IKEAmöbler, IKEAHackers
 
När det gäller inspiration finns det ett jättebra forum för alla hemmafixare, Byggla. Forumet drivs av Byggmax och där kan man diskutera och lägga upp sina byggprojekt, stora som små. Nu kan man också tävla om att bli sommarens mästerbyggare, vi har lagt upp vårt garageprojekt och tävlar. En vinst på 5000 kr hade ju inte varit fel.
.
 
 
 
 
1 Anonym:

skriven

Fint. Vi har 3 st på fritis. Får göra något kul av dem. Hm, kanske ett Fia eller tre i rad. Får se. Mamma.

2 Hans-Åke Norberg:

skriven

Hej!

Jag vill bara visa att det finns en ny webbutik som heter www.aleka.se som innehåller över 8000 lås, brand och säkerhetsprodukter. Tänkte om ni vill gå in och se om det är nåt som passar. Om ni har nån plats för länkar får ni gärna lägga in min länk om ni tycker sidan är bra och relavant.
Tack på förhand.
Mvh//

Hans-Åke på Aleka

3 Cicci:

skriven

Nlev lite ställd först när jag läste kommentaren på mitt inlägg, tänkte vem Sara är detta. Men sen kopplade jag när jag läste Thea! :-)

Jo det ska bli väldigt spännande med ett litet barn! Det känns som om livet har börjat på riktigt nu! :-)

Förstår att det känns lite vemodigt att börja jobba, allra helst skulle man väl vilja vara hemma och ta hand om sina barn tills de börjar skolan! Men man får väl se fram emot lov och VAB-dagar (även om det aldrig är kul när någon är sjuk). Men det kommer säkert gå bra! Hur länge ska din sambo vara hemma med henne?!

Kommentera här: