Bloggpaus.....

Jag har tagit en lång och välbehövlig paus från det mesta faktiskt. All energi har gått åt till att orka med jobbet, sen har jag i stort sett varit "däckad" på kvällarna. Det har dock sin naturliga förklaring. Inte nog med att bloggen öppnas med trollformeln "alohomora", här har det skapats magi på hög nivå. Vilket resulterat i det här!

image54


I tisdags var vi på inskrivningssamtal hos barnmorskan och fick tid bokad för första ultraljudet, det får vi vänta på ända till den 28 maj. Men som dem säger, den som väntar på något gott.....
Så än så länge är vi beräknade till den 23 oktober. Idag är jag i vecka 11+0, dvs jag har gått hela 11 veckor (går imorgon alltså in i 12:e veckan, eftersom man räknar från mensens första dag).
Då jag sedan innan hade kak/godismage har den ju redan börjat puta ut lite, det är väl mest svullna tarmar men de ska ju också få plats någonstans.

image56
Vecka 10+2

VECKA 12
Bebisen är drygt 6 cm lång och väger 9-13 g. Naglarna har vuxit ut på både fingrar och tår och bebisen har hår på kroppen (s k Lanugohår). En del bebisar kan redan nu klia sig, suga på tummen, sträcka ut armarna och sträcka på sitt lilla huvud. Hjärnan har två kritiska utvecklingsstadium, det ena är mellan vecka 12 och 18 och det andra är mellan vecka 24 och 26.

image55




1 Helena:

skriven

Hej Bebisen. Mormor här. Det ska bli kul att följa både här och på riktigt :0)
Krameli kram.

2 Kristin:

skriven

japp

3 Lina:

skriven

Åh. GRATTIS!!! :D Va mys med en liten bebis.. :) hoppas allt är bra. Kram

4 Snigel:

skriven

Åh, GRATTIS!!! *glad för er skull*

5 Jennie:

skriven

ååååh :D grattis

6 laijna:

skriven

Ha en bra dag :D

7 laijna:

skriven

Grattis :D

8 evelina:

skriven

ÅH GRATTIS!!!! vad KUUUUUL =)!!!

åh nu blev jag ju helt ställd av bebisnyheten.... efternamnet ja! jag ska byta, men vi lämnar in de papprena till prästen så får han/hon skicka in det tillsammans med vigselintyget!

kram

9 cat:

skriven

Vad roligt! hoppas att allt känns bra!

Kommentera här: