Nu har det hänt igen

Strax innan jul hittade jag en plånbok tillhörande en ung kille, detta kan du läsa om hos Solgudinna.

I fredags när jag var ute på morgonpromenaden med Berta, ser jag en mobiltelefon på gången. Plockar upp den och till min förvåning fungerar den, trots att den är väldigt blöt av all dagg som var denna morgon.
Det är lite svårare att försöka ta reda på vem som äger en mobil än vem som äger en plånbok med ett ID-kort. Tänkte att jag tar med mig den på jobbet och försöker forska efter ägaren under dagen när jag har tid. Mobilen hade ringt flera gånger under tiden jag var upptagen med mina vårdtagare.

Det var ett nummer som återkom hela tiden, kanske var det ägaren som försökte ringa sin mobil?
Jag tog en rövare och ringde upp numret: "Välkommen till Vikt Väktarna" var det någon som sa i andra änden. Jag förklarade att de hade ringt till den här mobilen flera gånger under förmiddagen och att ägaren inte kunde svara då den är borttappad och jag hade hittat den.  "Oj då, vänta ska jag koppla dig till ägaren" fick jag till svar. En kvinna svarade och var helt överlycklig för att jag hittat hennes mobil och tagit hand om den, hon var dock i Linköping i arbetet och skulle inte komma hem förrän lördag kväll. Hon hade tappat den på vägen till tåget då hon hade varit stressad och inte stängt väskan ordentligt. Kvinnan insisterade på att jag skulle få en belöning.

I förmiddags kom hon förbi med  en jättefin bukett blommor , ett tackkort och pengar. Alldeles för mycket tyckte jag, då jag endast gjorde vad jag anser att man ska göra. Att hon blev glad att få tillbaka sin mobil är belöning tillräckligt för mig.
image40
1 Sus i dus en desperat lyxhustru!:

skriven

Men gud så underbart! Ja det är verkligen roligt att få en sådan uppskattning! Det var också tur att det var du som hittat telefonen!

Ja renoveringen är ju arbetsam men roligt när det är klart! =)

Kram Sus

2 Helena:

skriven

Vilken fin bukett. Det är väl kul att de visar sin uppskattning. Inga vitsippor hos dig heller :0(
Men de kommer snart, idag har vi suttit ute och fikat, det är ju vår i luften.
Igår var jag dötrött, gick och la mig efter melodifestivalen, tänkte ett tag att gå innan det slutade för det var rena rama skiten igår.
Kram.

3 Dress Like a Princess:

skriven

Gullgi blogg :)

4 laijna:

skriven

tur för henne att hon fick tillbaka den :D hon måste ha blivit jätte glad :D

5 Jonna:

skriven

ha en bra söndag:)!

6 Jennie:

skriven

svar: japp han kom hit igår :) underbar e han!
Hahaha jaaa hon e lite cool :) bryr sig inte direkt

7 Soffie:

skriven

Å va fin bukett du fick!Vilken tur det va su som hitta telefonen!
Vad fint det är med alla hjärtan som ramlar ner över sidan

8 Dress Like a Princess:

skriven

Ja, det har du faktiskt rätt i!

9 evelina:

skriven

oj vilken hittelön =) förstår att
hon blev så glad att hon ville ge nåt tillbaka! tänk om alla vore så snälla som gav tillbaka det som man hittat!

10 johanna:

skriven

svar: ja:D de va de:D

11 johanna:

skriven

man ska ju vara ärlig:D

12 Lina:

skriven

Åh va gulligt! Ärlighet SKA uppmuntras. Då tror jag fler hade varit ärliga.. *Faktiskt*

Har helgen varit bra annars då? :)

13 Carina:

skriven

Kommer ihåg när mor din skrev om det.
Du är värld all uppmärksamhet och jag förstår hennes tacksamhet.
Tänk att viktväktarna kan hjälpa till med både kilobortfall och bortkommna plånböcker och mobiler ;)

Kommentera här: