Choklad är en grönsak

Till alla er chokladälskare där ute!
  • Choklad utvinnes ur bönor från kakaobusken.
  • Bönor är en grönsak.
  • Socker utvinnes ur sockerbetor.
  • Båda tillhör kategorin grönsaker.
  • Alltså är choklad en grönsak.
  • Choklad innehåller också mjölk, alltså är chokladkakor bra för hälsan.
  • Russin, körsbär och jordgubbar doppade i choklad, räknas till frukter, alltså ät så mycket du har lust.
  • Choklad är bra mot stress.
Tänk efter: "STRESSED"- läs det omvänt och det blir "DESSERTS"
image27
1 Ameli&Emelie:

skriven

svar: det låter som en väldigt bra idé ;)

2 Carina:

skriven

Jisses så nyttig jag känner mig i en hast ;)

3 Spiderchick:

skriven

Ja det där med kortet lät som en ypperlig idé!

4 Sus i dus en desperat lyxhustru!:

skriven

Åh gud så behändigt! Undrar vad viktväktarna säger att man åt en masssa frukt endast och ändå gått upp! =)
/Sus

5 Jennie:

skriven

hahaha fan va bra! ska tänka på de nästa gång jag äter choklad :)
(får jag sno några av dem här till mina "visste du att"?)

svar: hahahahaha lugnt! Jag har oxå ganska sjuk humor..

6 Helena:

skriven

Ha,ha abstinens besvär????

7 Pialotta:

skriven

Javisst är det så.. det ska vara den riktigt mörka chokoladen.. den där ljusa innehåller bara en massa otäcka fetter..
ha de fint.. tjingelong

8 Lina:

skriven

ahaa.. det e ju nästan ÄNNU mer irriterande ju! :D haha

9 johanna:

skriven

svar: ja har inte heller sett den.. ska nog oxå göra det;P

10 johanna:

skriven

haha;P kul, nu kan man ju äta choklad utan dåligt samvete;P

11 Jessica:

skriven

ja, jag älskar det!

Kommentera här: