Barnvagn

I onsdags var vi på vårt första ultraljud, det var riktigt spännade att se att det verkligen fanns en lilliplutt därinne. Det blev lite mer verkligt nu att vi ska ha en bebis.
Numera kallas lilliplutten "Grodan Boll", bebisen låg nämligen mest som en liten boll med benen ihopkurade mot magen och pillade sig själv i ansiktet med händerna.
Allt såg bra och helt normalt ut, bebisen var ca 17 cm och vägde 165 g. Vi blev tillbakaflyttade en vecka, vilket jag redan misstänkte, så beräknad förlossning enligt ultraljudet är den 30 oktober.

Nu när vi vet att det bara är EN liten bebis, ja alla som tycker att jag är så enormt stor att det borde vara minst två därinne hade fel, börjar det bli dags att beställa vagnen. Semestern på barnvagnsfabrikerna drar snart igång och varar tydligen nästan hela sommaren. Enligt butikspersonal kan det ta allt ifrån 8-12 veckor minst att få en vagn levererad. Men man behöver inte hämta ut den om man inte vill förrän man är redo för att använda den.
Vi har varit och titta på lite vagnar och läst rapporter från konsumentverket och då kommit fram till att vi vill ha en Crescent Classic, så gäller det bara att bestämma sig för en färg och åka iväg och beställa den hos någon återförsäljare.
Så här ser den ut och dessa är färgerna vi har att välja på.

image80
image81
image82
image83

Vilken tycker du är snyggast?
1 Helena:

skriven

Här har det varit skönt i trädgården. Moses har sovit mest hela dagen.
Vaad är det för skillnad på nr 1 och nr 3?
Syns dåligt på bilden. Inte vit bara.
Tänk på att du ska börja använda den i November.
Kram, nu ska jag sy lite på din maskin.

2 Jennie:

skriven

den tredje :)

3 Kristin:

skriven

jag med helt klart!
jag tycker den första , Glad sommar!

4 soffie:

skriven

gillar den sista men är rädd att den blir jättelortig så jag skulle valt den 1a.
ÅÅÅ visst är det bara så underbart att få se den lilla första gången.kommer ihåg att jag inte ville det skulle ta slut när jag låg där:O)
Hoppas du klarat av den här värmen bra för det har ju verkligen varit varmt!
må så gott

5 Carina:

skriven

Så mysigt att fe es den lilla "grodan" i magen ;)
Jag tycker bäst om den överst med lite röda detaljer är tuffast, då kan man matcha lite med en varm röd åkpåse i :)

6 Camilla [ G l o s s y ]:

skriven

svar. åh, ja det här vädret är helt underbart! :) ha det så bra

7 Emma:

skriven

Ok, va kul!
JAvisst är det skoj med små kompisar ;-)´
Vad mysigt med ultraljud :-) Och med vagnköp. Vi har en emmaljunga citycross. Kan jag varmt rekommendera!
Kram

8 Sandra:

skriven

Vi har en Cresent ATV (eller nåt liknande) vi är väldigt nöjda men har de små hjulen fram vilket inte alltid är super! Hade valt den första, den är snygg!

Kommentera här: