ESC

I morgon är det finaldags, men det är det väl ingen som har missat. Har hört lite från bidragen, men det finns inget som direkt "skriker" vinnare. Visst är det väl roligt om det går bra för Sverige, lite patriotisk som man blir när det är tävlingsdags.
Det verkar i alla fall som att de pinsammste bidragen, tänker på bland annat kalkonen och "leto svet"-gubbarna, inte fick gå vidare. Annars brukar sådan bidrag locka till sig lite röster. Fast något som stör mig är de som sjunger på engelska och gör det väldigt dåligt, då hade det väl varit bättre att sjunga på sitt eget modersmål.
Det är dock ingen som har missupfattat engelskan så som den här tjejen.



Det görs ju mycket bra musik i världen, varför måste schlagermusik vara så dålig. Hur många texter har inte varit tvugna att ta till de mest löjliga nödrim för att man ska få ihop det. Fattar egentligen inte varför jag tittar på det, men man hoppas väl att varje år ska det komma ett "wow".

Jag får trösta mig med min nya favorit, helt underbar, det är så att alla håren på kroppen ställer sig rakt ut.

1 camilla [ G l o s s y ]:

skriven

takida är underbara :) ha en trevlig kväll!

2 camilla [ G l o s s y ]:

skriven

svar: det va inte dumt alls :P hehe

3 Jennie:

skriven

hoppas de går bra imon ja :)

svar; haha jooo jag e lite feg av mig ;P

4 mamma:

skriven

Ja, usch inte ens sveriges bidrag är något att hurra för. Såg lite på en uttagning där Ryssland hade en fräck låt med en skridskoåkare i :0)
Finland försöker med en favorit i repris. Ja jösses så mycket skit musik det finns.
Kram, bara 5 dagar kvar nu.

5 Emma:

skriven

Svar: Tack! Jag hjälper dej gärna med designen sedan! det är bara att höra av dej! :)

Vi får ju hoppas att det går bra! Ha det bra! Kram

6 Emma:

skriven

Javisst det känns konstigt att få fira det helt plötsligt! Ok, då är det din tur nästa år! Härligt! Kan säga att livet som mamma är bättre än man någonsin kan föreställa sig!! Kram

7 soffie:

skriven

ja vi får väl hoppas hon kommer långt så Sverige slipper kvala in nästa år.
Har ej hört de andra bidragen men jag ska nog kolla imorrn!!!
Sov gott

8 Hanna:

skriven

Underbart! :)

9 Sandra:

skriven

Hej! Nä, har ingen som helst koll på vem min lilla bebbe är mer än att han/hon just nu är väldigt aktiv om kvällarna och hickar mycket... Det har varit underbart att vara gravid men just nu vill jag bara att det ska vara över så vi får träffa den lille! :)

10 jessica :):

skriven

Hej.

Jag har precis startat en ny modeblogg, kolla gärna in den. Jag har skrivit lite tips om hur man får mer läsare till bloggen, medmera. ha det bra. / Jessica.

Kommentera här: