v 18

Nu går vi snart in i en ny vecka och det är bara en och en halv vecka kvar till UL , nu finns det inte längre någon som tvekar att gå fram på jobbet och fråga om det är en bebismage. Människor som inte känner en så väl vågar inta bara gå fram "det kan ju vara känsligt sånt där" som dem säger. Alla som får svar på frågan hur långt det är gånget, frågar därefter är det första? sen kommer: -Är det två stycken?
Är jag verkligen så stor?
En annan sa, när jag klagade på att jag knappt har några kläder längre som passar, -ja det blir ju så där på slutet.
-På slutet utbrast jag! Jag är inte beräknad förrän i oktober.
Då började hon räkna på fingrarna och insåg att det är ju omkring fem månader kvar, och så frågade hon: -Är det två stycken?

image77
v 16+6

image78

Ändå har jag inte gått upp särskilt mycket i vikt, inte mer än 3 kg vilket är helt normalt. Fast sen har jag ju lite reserver att ta ifrån så jag hoppas, eftersom att det inte är någon fara när man har haft extrakilon sen innan, att jag inte kommer gå upp så mycket. Hittade en tabell som visade hur mycket man borde gå upp beroende på tidigare BMI, jag behöver inte gå upp mer än omkring 7-11 kg. Barnmorskan håller förhoppningsvis koll på det där och säger till om det inte verkar okej.
Ja ja, det där med vikten det ordnar sig väl efteråt. Just nu koncentrerar vi oss på att äta saker som är bra för mig och bebisen och inte använda graviditeten som en ursäkt för att äta en massa onyttigheter.

På tal om onyttigheter så ska vi på kalas i helgen, "tonårskalas". Sambon systerdotter fyller 14 år. Tycker tonåren är en svår ålder att köpa present till, allra helst när de inte önskat sig något speciellt. Har glömt bort vad man själv ville ha då, men det var väl cd-skivor och sånt. Det blev i alla fall en bok, "Gossip girl", dvs den som låg till grunden för tv serien som gick på kanal 5 för ett tag sen. Fanns tydligen en hel serie, så vi köpte första delen, sen får hon fortsätta själv om hon vill och så blev det lite smink.

image79
1 Helena:

skriven

Hej Bebisen eller bebisarna. Det kanske blir 3 :0)
Då kan jag ta mormorledigt och hjälpa dig. Det hade ju varit kul. Det blev väl en bra present. Vi ska också iväg i helgen. Ligger på hotell från lördag till söndag, neråt Ystad trakten. Det blir kul.
Ha det gott.

2 Maria:

skriven

De presenterna blir ju toppen :D
Jättefin mage ju!

3 Jennie:

skriven

oooohh sötis bebismage :D

4 Emma:

skriven

Tack tack :-)
Grattis till bebis i magen! Hoppas allt går fint!

5 Josiee:

skriven

tack sötnos:)haft en bra kväll?

6 soffie:

skriven

å va fin din mage är,det är så skojigt att äntligen få se bebisen på U-L.
Klappa lilla magen från mej:O)
va fin blogg du har!!

7 Carina:

skriven

Som man blir påmind av din mage, hur häftigt man själv tyckte det var att ha en liten varelse som växer i en själv. Man slukade allt man kom som handlade om graviditet och bebisar.
Gissar att du tittar på Barnmorskorna på Tv:n nu ;)
Och vissa ska bli mormor då....jag får nog vänta något år till jag :/ dottern ska söka till Ssk nu i höst och drömmer om att bli...barmorska, vi får väl se hur de planerna går.
Ha det gott.

8 Hanna:

skriven

Gud va den vaxer :D

9 Sandra:

skriven

Hejsan! Jätte kul att läsa din blogg... Ska själv snart ha min bebis och jag känner mig STOR SOM ETT HUS!!!! :) Men det är ju så himla mysigt! Kolla in min sida under helgen, tänkte ha en liten tävling... Tror att jag fixar till den imorgon!!! (Om jag inte hinner ikväll förstårs!) Trevlig helg!

10 Sara:

skriven

det där kommer hon nog bli jätteglad för!

11 soffie:

skriven

önskar dej en bra helg.......

Kommentera här: