Bara 50 dagar kvar

Nu var det riktigt länge sedan jag uppdaterade min blogg och tiden bara rusar iväg, nu är det inte långt kvar.
All kraft har gått åt till jobbet, i sista sekund efter semestern bestämde jag mig för att chansa och skicka in ansökan om havandeskapspenning till försäkringskassan. För var vecka som gick under semestern blev det bara tyngre och tyngre och ryggen började säga ifrån.
 Man har ju hört talas om hur hårda försäkringskassan blivit på det där med beviljande av havandeskapspenning och det var många som trodde att de inte skulle vara lönt för min del då vi inte har de tunga lyften. Dock gör ju vi sjuksköterskor i kommunen en massa andra arbetsuppgifter i bland annat hemmiljö där det ibland kan vara omöjligt att få till en ergonomisk arbetsställning. Inte ens min chef trodde att jag skulle få beviljat när hon fyllde i begäran om förlyttning, vilket måste fyllas i. Men eftersom vi alla har samma arbetsuppgifter fanns det ju ingen möjlighet att förflytta mig eller ge mig andra arbetsuppgifter. Så därför hade man ju intalat sig att det troligtvis inte skulle vara lönt att söka, men jag tänkte va fan... vi ger det ett försök.
Snacka om att vi alla blev förvånade när handläggaren på försäkringskassan ringde upp mig i onsdags och berättade att hon kommer bevilja min ansökan. Igår jobbade jag min sista dag på över ett år, har tänkt vara hemma med bebisen ca 1 år. Det kändes nästan som att vinna på lotto, så skönt det ska bli att kunna ta det lugnt och bara kunna fokusera på mig själv och bebisen nu och ladda batterierna inför den stora dagen.

Ni undrar säkert hur magen ser ut nu, här kommer lite bilder sen sist.


v 26+5


v 26+5


v 30+1


v 32+2


v 32+2
1 Soffie:

skriven

Å guuu va fin mage så underbart.

å spännande att snart har ni er lill* här.

Må så gott i helgen

2 jayne:

skriven

åh.... ja.... men du.... det där minns man...oj!!!

Vilken tur du hade med förs kassan..skönt att få koppla av och njuta av sista tiden så gott det går. Magen gör ju inte saken lättare...

Fin mage..kanonfin...

Japp..killar ska "läras" att se och ge fina kommentarer...absolut... Båda mina söne rör ganska bra på det, men så har jag medvetet gjort mitt för det.

Ha det bra och lycka till.

3 Helena:

skriven

Fin mage och bikini. Ska bli kul när den lille kommer ut.

Kram Mormor.

4 petra:

skriven

ojojoj vilken mage!!!!

härligt att vara gravid även om det är bökigt och tungt på slutet.

nära nu förstår jag.

må så gott och sköt om dig och den lille i magen.

tips

ät pasta och mycket med c-vitamin rik kost det är bra att ha i kropps förråden till förlossningen, framförallt pastan!

bästa hälsning

Petra

5 petra:

skriven

hej igen

tack för din titt hos mig.

Vet du vad, det din kompis sa stämmer så väl, det är ingen som tackar dig om du sliter hela vägen fram till förlossningen.

Förlossningen är end el av det nya som du ska få uppleva, resten startar när bebisen väl är ute.

Då börjar ditt nya liv som mamma!

Och det är en livsuppgift som är det bästa livet har att ge!

Så skit i det som kallas arbete och ta för dig av din kropp och din snart födda nya roll och inte minst din bebis som snart kommer att ligga i din famn oc vill ta del av dig på alla möjliga goa vis!

och ät mycket med pasta!!!

många kramar från

Petra

Kommentera här: