Graviditet andra barnet

När jag väntade Elias gjorde jag uppdateringar på bloggen med jämna mellanrum där jag la in bilder på magen, det har inte blivit så den här gången. Därför tänkte jag göra en lite sammanfattning nu. De två graviditeterna har varit olika som dag och natt och likaså det lilla livet som funnits på insidan. Denna gången har vägen kantats av illamående både i början och i slutet, kraftig halsbränna genom hela resan och foglossning från sommarens slut. Ända sedan slutet på oktober var jag sjukskriven och hade svårt att röra mig utan smärta.
Det lilla livet där inne har varit en bestämd lite krabat, det märktes på rörelserna och sparkarna, till skillnad från Elias som var en livig liten buse. Detta har ju också stämt sedan utanför magen och gör än idag, så vi får se hur den här lilla utvecklas i temperamentet.
v 11
v 17 + 6
v 27
v 35
v 39 + 5
v 42 (dagen innan ankomsten).

Kommentera här: